Coachen en begeleiden
Ik ben Sacha Slegers en in 1995 ben ik in het speciaal onderwijs gestart (bij meervoudig gehandicapte kinderen). Tien jaar later maakte ik een overstap naar het regulier onderwijs, waar ik 1 jaar als remedial teacher en daarna ruim 4 jaar als intern begeleider heb gewerkt. Toen ik door een collega uit het speciaal onderwijs (kinderen met een taalontwikkelingsstoornis en/of slechthorendheid) gevraagd werd om als ambulant begeleider te komen werken, ben ik teruggegaan. Na 12 jaar heb ik mijn werk bij Kentalis opgezegd en richt ik me nu volledig op mijn praktijk en de bijbehorende studies om mijn kennis te verdiepen en verbreden.
Coachen en begeleiden
Ik ben Sacha Slegers en in 1995 ben ik in het speciaal onderwijs gestart (bij meervoudig gehandicapte kinderen). Tien jaar later maakte ik een overstap naar het regulier onderwijs, waar ik 1 jaar als remedial teacher en daarna ruim 4 jaar als intern begeleider heb gewerkt. Toen ik door een collega uit het speciaal onderwijs (kinderen met een taalontwikkelingsstoornis en/of slechthorendheid) gevraagd werd om als ambulant begeleider te komen werken, ben ik teruggegaan. Na 12 jaar heb ik mijn werk bij Kentalis opgezegd en richt ik me nu volledig op mijn praktijk en de bijbehorende studies om mijn kennis te verdiepen en verbreden.
Mijn praktijk
De praktijkruimte is aan huis en wordt als een fijne, veilige omgeving ervaren, waar iedereen zich snel op zijn of haar gemak voelt. Er is geen wachtruimte aanwezig, hier wordt bij het plannen van de afspraken rekening gehouden.
Specialisaties
Sinds 2016 heb ik me gespecialiseerd in de aanwezigheid van niet geïntegreerde reflexen en ben in de, in Nederland, nog onbekende wereld rondom reflexintegratie gestapt. Ik heb diverse cursussen van RMT (methodes RMTi level 1 t/m 3 + school readiness + Face the Fear en BRMT, level 1 t/m 3), Building Blocks, QRI (Quantum Reflex Integration, werken met een soft-laser, level 1 en 2 en diverse aanvullende protocollen) gevolgd.
Echter op de studie waar ik het meest trots op ben is MNRI® (Masgutova Neurosensomotorische Reflex Integratie). Sinds 5 juli 2021 mag ik mezelf MNRI Core Specialist noemen. Trots dat ik bij de eerste 10 Core Specialisten van Nederland behoor.
In 2022 heb ik de opleiding tot NEI therapeut gevolgd en in 2024 ga ik me verder specialiseren tot master NEI therapeut.
Expertise, opleidingen en werkervaring
Ik heb gedurende mijn hele loopbaan bijgeleerd. Ik kan me voorstellen dat het onbekende termen voor je zijn, vraag er me gerust naar, dan leg ik je uit wat het betekent:
- PABO en Pedagogiek
- Gedragsdeskundige (Master)
- Remedial Teacher (Master-sen)
- Ambulant Begeleider (Master-sen)
- coach (binnen het onderwijs)
- beeldcoach (video interactie)
- het begeleiden van hoogbegaafde kinderen
- Visueel Screener-trainer (CNLS/Breincentrum)
- Taal in Blokjes
- JaMaRa rekenen (CNLS/Breincentrum)
- Dominantiematrix (CNLS/Breincentrum)
- Bal-A-Vis-X
- Touch for Health (1 t/m 4 en aanvullende modules)
- MNRI/QRI/RMTi
- NEI
- PABO en Pedagogiek
- Gedragsdeskundige (Master)
- Remedial Teacher (Master-sen)
- Ambulant Begeleider (Master-sen)
- coach (binnen het onderwijs)
- beeldcoach (video interactie)
- het begeleiden van hoogbegaafde kinderen
- Visueel Screener-trainer (CNLS/Breincentrum)
- Taal in Blokjes
- JaMaRa rekenen (CNLS/Breincentrum)
- Dominantiematrix (CNLS/Breincentrum)
- Bal-A-Vis-X
- Touch for Health (1 t/m 4 en aanvullende modules)
- MNRI/QRI/RMTi
- NEI
Core Specialist MNRI
Natuurlijk blijf ik me verder verdiepen in reflexintegratie. Specifiek de MNRI®-methode heeft mijn hart gestolen, daarom ben ik opgeleid tot een gespecialiseerde behandelaar, ‘MNRI Core Specialist’ wordt dit genoemd. Op de Nederlandse website van deze methode is te zien wat mijn ervaring is.
Dit zeggen cliënten
De mens achter de opleidingen
Een mens bestaat uit véél meer dan opleidingen: ik doe dit werk omdat ik van nature heel graag mensen help. Daarnaast heb ik ook zelf het een en ander meegemaakt waardoor ik heb ervaren hoe waardevol goede hulp kan zijn. Wanneer ik mensen zie groeien, zowel motorisch, sociaal emotioneel of cognitief, dan ben ik intens gelukkig! Met elkaar zorgen dat iemand beter in zijn vel zit of minder pijn ervaart, vind ik magisch. En dát is waar ik op mijn beurt weer energie van krijg.